Prezentare
Sesiunea de Comunicări Științifice a Studenților și
Masteranzilor
Începând cu anul universitar 2009-2010, Facultatea de Drept
a Universității din București organizează anual Sesiunea de Comunicări
Științifice, sesiune adresata studenților Facultății.
Sesiunea de Comunicări Științifice are drept obiectiv major promovarea
contribuțiilor valoroase si originale ale studenților in domeniile clasice
precum si in cele emergente ale dreptului.
Sesiunea de
comunicări este organizată pe secțiuni, respectiv secțiunile de drept privat,
drept public si drept penal.
Lucrările premiate urmează a fi
publicate în format electronic în revista Sesiunii de comunicări a Facultății
de Drept a Universității din București.
Condiții de
înscriere
Un autor poate sa participe cu o
singura lucrare la Sesiunea de comunicări. Lucrările trebuie să nu fi fost în
prealabil publicate ori prezentate în cadrul unor activități academice
curriculare ori extracurriculare. Coautoratul este limitat la două persoane.
Se pot înscrie la Sesiunea de
comunicări științifice numai lucrările care au, prealabil depunerii, acordul
dat de unul dintre profesorii aparținând corpului didactic al Facultății de
Drept, Universitatea din București, conform celor menționate la secțiunea de
drept public http://drept.unibuc.ro/Departamentul-de-drept-public-s16-ro.htm, secțiunea de
drept privat http://drept.unibuc.ro/Departamentul-de-drept-privat-s17-ro.htm, secțiunea de
drept penal http://drept.unibuc.ro/Departamentul-de-drept-penal-s18-ro.htm. Lucrarea
poate fi coordonată de un cadrul didactic asociat, caz în care participantul trebuie
să prezinte atât acordul acestuia, cât și al cadrului didactic titular. Acordul
poate fi exprimat prin email de către cadrul didactic titular (și cadrul
didactic asociat, după caz).
Înscrierea lucrărilor se face prin
trimiterea materialului și a acordului cadrului didactic titular coordonator (și
al cadrului didactic asociat, după caz), la adresa de e-mail în perioada de
înscriere, așa cum este comunicată pe site-ul Facultății, până la ora 23.59 în
ultima zi de înscriere. Lucrările sunt înscrise în secțiunea corespunzătoare,
în funcție de departamentul în care activează cadrul didactic coordonator.
Lipsa avizului cadrului didactic titular
coordonator (și al cadrului didactic asociat, după caz), trimis direct la
adresa sau retransmis
de către participant, conduce la respingerea înscrierii. Avizul cadrului didactic
titular coordonator (și al cadrului didactic asociat, după caz), trimis în
atenția organizatorilor Sesiunii de comunicări trebuie să poarte asupra formei
finale a lucrării ce urmează a fi susținută și nu este un aviz în vederea
redactării comunicării.
Lucrările, care trebuie să se
circumscrie domeniilor de drept corespunzătoare celor trei secțiuni (drept
public, drept privat, drept penal), pot avea cel puțin 5 și cel mult 12 pagini
scrise in format TimesNewRoman font 12 și trebuie să nu fi fost in prealabil
publicate.
Precizări privind condițiile de redactare
Lucrările trebuie să respecte condițiile de formă indicate mai jos, sub
sancțiunea respingerii înscrierii lucrării:
- lucrarea va avea o pagina de
prezentare (martor/cover letter) în care autorii sunt rugați să
precizeze alături de nume și prenume, anul de studii si numărul grupei (după
caz programul de master), Facultatea de Drept, Universitatea din București,
adresa poștală și electronică (e-mail) și numărul de telefon la care pot fi
contactați, numele si titlul didactic al cadrului didactic titular coordonator
(și al cadrului didactic asociat, după caz). Pagina de prezentare nu se
numerotează și nu este luată în calcul în vederea aprecierii condiției privind
mărimea lucrării. Aceasta pagină are caracter confidențial și trebuie să fie
inclusă în documentul Microsoft Word al lucrării (prima pagină a documentului).
- pagina următoare, începând cu care
materialul se numerotează, va fi prima pagina a lucrării și va conține
titlul lucrării în limbile română, engleză și franceză, numele și prenumele
autorului, cuvintele cheie în limbile română, engleză și franceză (nu mai mult
de 7, se iau în considerare sintagme), rezumatul lucrării în limbile română,
engleză și franceză (nu mai mult de 10 rânduri în fiecare limbă). Lucrarea
poate începe pe aceeași pagină, dacă spațiul rămas permite. Nu se întrerupe
documentul după aceste elemente preliminare.
- pentru redactarea lucrării trebuie
utilizate caracterele diacritice specifice limbii române
- lucrarea va avea dimensiuni de cel puțin 5 pagini si cel mult 12 pagini
(inclusiv subsolurile, bibliografia, rezumatul și cuvintele cheie).
- pentru evitarea neajunsurilor cauzate
de incompatibilitatea fonturilor, textele vor fi tehnoredactate în Microsoft
Word (cel puțin versiunea 7.0) numai cu Times New Roman, varianta standard.
Dimensiunea caracterelor va fi de 12 pentru text și 10 pentru notele de subsol
(la 1 rând distanță), iar marginile vor avea toate 2 cm. Dimensiunea paginii
este A4. Paragrafele trebuie marcate în text prin alineat.
- în cazul în care se folosesc
abrevieri, cuvântul abreviat trebuie să apară mai întâi în întregime cu
abrevierea precizată între paranteze.
- lucrarea trebuie să conțină referințe
bibliografice (lista de lucrări consultate inserată la sfârșitul comunicării și
note de subsol de trimitere la aparatul critic)
- notele bibliografice trebuie
realizate în mod complet, cu indicarea prenumelui și numelui de familie al
autorilor, titlul întreg al lucrării, eventual ediția și/sau volumul, editura,
anul și locul editării, pagina/paginile la care se face trimitere, astfel cum
este prezentat în anexă. În situația în care se fac trimiteri la lucrări
nepublicate, acestea pot fi citate cu precizarea modului în care autorul a luat
cunoștință de respectivele documente.
- documentele disponibile doar pe
internet pot fi citate cu denumirea completă a site-ului, care trebuie să aibă
URL fix, și cu precizarea link-ului, între paranteze, precum și a ultimei date
de consultare. Autorii sunt rugați să verifice accesibilitatea linkului înainte
de citare.
Selecția lucrărilor se face în baza
criteriilor de originalitate, importanța subiectului abordat, calitatea
exprimării și a contribuției de cercetare aduse.